Rotdag?

collage_rotdag_toch_niet

Overduidelijk.

Gister had ik een rotdag. Gewoon zo een dag die slecht begon (hoe raak je sleutels kwijt die aan je sleutelbos vast zitten?!).
Op zich was start nummer één zo slecht nog niet. Groene smoothie van rucola, spinazie, komkommer, bleekselderij, granny smith en een beetje avocado. Ik hou er van hoe mijn smaak verandert en ik dit uitermate groene groentesapje heerlijk vind. Daarbij een eitje, met wat eerst gebakken uitjes en wat gerookte zalm. Oke. Start nummer één was nog best meer dan goed.

Vrijwel op tijd weg. Niks niet haasten voor de trein. Tandjes thuis gewoon netjes al gepoetst. .. Jaja, heel vaak schat ik mijn ochtendwerkzaamheden wat te kort in. Of mezelf te snel. Maar omdat ik liever de trein wèl haal en dan de elektrische borstel boven maar niet, staat er op mijn werk een handborsteltje. Zeker met zalm als ontbijt. Maar, dit keer was dat dus niet eens nodig. Onderweg glimlachte ik nog om alle gemeente verkiezingsgekte en mensen met muts en korte broek. Mijn fiets moest wel boven in het rek. (datwasaleenteken)(vingertussendatding)(heeeelsnelfietsopslot), maar ruim op tijd bliebte ik in.
Mn eigen fijne plekje bij de deur. HA! ja. Ik houd van even in mijn eigen wereld wakker worden ;-). Geen geklets. Geen gezeur. Geen mensen met een -ik eet mijn appel ontbijt wel in de trein- naast je. ^^ (En altijd t beste uitzicht!)

In Assen begon de ellende. Deur van de trein niet open. Wel open. Toch weer dicht. SNEL! ik er uit. Oke, fijn. Adem. laatste hapjes lucht en de drempel over. Niet de mijne. Want die sleutel ontbrak. HUH?! ook die van het secretariaat en dat is minder fijn. Maar gelukkig is van alles reserve en klapte ik net op tijd mijn dinsdagmap open. OHJA!! Vorderingen bespreken. OHNEEE, dat verslag moet nog aangepast. Drie minuten. Kan wel. Gauw?

Goeie morgen ga je mee? Blaaaablaablaa. Kinderen met lange verhalen, toetsen die te lang duurden, stijve ik zit scheef achter de pc nek, tegengestelde leesontwikkeling en tot overmaat van ramp (?) de trein gemist. Terwijl ik het toilet skipte om em te halen. Je ziet waar ik consessies doe.

Ik had mij voorgenomen uit werk langs de sportschool te gaan. Niet perse kracht, maar even flink een interval erdoor rammen. Iets met conditie en vet. Maar.

Ik had ZO geen zin.

En ZO veel drukte snel en snel in mijn hoofd.

Ik verkondig dat ik beter luisteren kan en dus, ja echt. Ik skipte die gym. In plaats daarvan liep ik met de fiets aan de hand van station naar huis. Door andere straten dan de dagelijkse en een blije beat leegde de geest. Ik kan zo blij worden van de folkingestraat.
Van lopen door de stad. Van elke keer weer nieuwe dingen zien. Koffietentjes. Restaurantjes waarvan je eindelijk de plaats nu weet. Van mensen stil, gearmd, stralend. Van oude mannetjes die zingen. Van studentendingen.

Dat je een keuze hebt. 

Nu is stress of bier een vrij rigoreuze ;-), maar het maakte me hardoplachend bewust. Nog harder lachend toen ik terug liep voor tòch een foto. Ja meneer. U ziet het goed. ‘Fijne wereld he?’ (ja, meneer. Ja!)

En eigenlijk is dat het ook. Je kunt kiezen voor ditwaseenrotdag, of voor een verzameling aan moois van vandaag. Ach ja, eten schopt het nou eenmaal vaak hoog in mijn lijst. Maar bloemen in pasen kleurtjes ook. En kijk wat een pracht in deze stad. Kijk wat een pracht op deze dag. Ho. Een stop voor champignons en op naar het volgende moment. Bloemkool, knolselderijpatat, biefstuk en kattenknufjes. Een klierig vriendje waar het vertrouwen van af straalt. Een bank. Muziek. Iets met verkiezingsverdieping. En mijn ontbijt voor hem als na.

Moment tot moment voltrekt zich de dag. De week. Je leven. Alles. Elk moment is alles. Elk moment opnieuw is je leven. Elk moment is nu. ❤

One comment

  1. Jaaaaa….. Ik kan ook zo blij worden als ik door de Folkingestraat slenter….en hoezo rotdag….als het niet gaat zoals het moet….dan maar zoals het gaat…..

Geef een reactie

