Zondag fijnheid, #zoveel

20140316-203912.jpg

De dag begon met dichtgeknepen oogjes, maar toch crossfit; 10 wallballshots, braaf diep 15 lbs. 10 boxjumps over (50cm). 15 minuten lang in teams van 3; ikzelf herhaalde beide oefeningen 6x. Daarna 15 minuten lang 5 pull ups, 10 push ups. Zonder elastiek, op de teentjes. Het aantal rondes ben ik kwijt.

Wat havermout, banaan (want ja hongerrr!) en n kop thee. Douche. Lippenstift.
Een date met de liefste.

Ik hou van samen naar de stad. Kopje koffie. En vandaag ook lunch.
Met brood. Brood?! ja, brood :). Een gluutje her en der. Wat extra koolhydraat voor Loes. Ik eet vrijwel nooit brood, echt heel af en toe geniet ik er van. Wanneer ik er echt  zin in heb. Als ik vaak brood eet bemerk ik dat aan mijn darmen en vooral aan mn energieniveau. Op één of andere manier kost het verwerken van gluten (of een te veel aan koolhydraten?) mijn lichaam/darmen erg veel energie. Ik word moe, prikkelbaar, snel geirriteerd en ook erg veel zin in meer. Dus eet ik het niet veel :-). Maar heel af en toe vind ik het prima.
Brood met geitenkaas, warme peer, bramenjam, walnoot, rucola en bloem. JANG! Ik kan Elmers aanbevelen mensen. Ook qua sfeer. En soya cappuccino. Vriendlief had iets met oude kaas, ham, pesto, tomaatjes en pijnboompit. En we deelden nog wat quiche met zalm. Ja, eten. Daar houden we wel van.

Gelukkig ook van bewegen.

En elkaar <3. Wat een fijnheid.

Hij verder van voetbal (wijzijnAjaxwijzijndebeste) en ik verder van zondagbijkletswandelingen. Inclusief knuffels en samen in de lach. Plannen.

20140316-202106.jpg

Thuis zette ik deze fijne dag voort middels brocolisoep en gevulde tomaten.

Voorgerecht;

Brocoli/ courgette soep.
Bak een teentje knoflook in een beetje kokosolie
Voeg daarbij 1 brocoli en een halve courgette in stukjes.
Plus een lepel groentenbouillon (eko, gistvrij)
En zo ongeveer 850 ml water.
Kook dit in circa 10/15 minuten.
Haal de pan van het vuur en pureer het met een staafmixer.
Terug op het vuur, voeg een half pakje kookroom toe (ik gebruik soya).
Los een eetlepel arrow root op in koud water, meng goed en voeg aan de soep toe.
Eventjes door verwarmen en serveren met gerookte zalm en stukje rauwe courgette.

20140316-202115.jpg

Hierna sneed ik van 6 vleestomaten een topje af. Ik holde ze uit en ving het vruchtvlees en het vocht op. De helft van het vruchtvlees mengde ik met huttenkase (1klein bakje), peper, zout en verse basilicum. Hiermee vulde ik 3 tomaten (en de rest smikkelde ik lekker op). De andere helft van t vruchtvlees roerde ik door geruld gehakt. Eveneens met peper zout en basilicum. In de tomaat. En even apart.
De tomaten met dekseltjes in de oven, 200 graden, 12 minuten.

Naast de tomaten een bedje van rucola met daarop het resterende gehakt/tomaat mengsel. Ik heb mijn portie carbs voor vandaag wel gehad, maar wat quinoa voor meneer. Smikkelen. :-).

20140316-202131.jpg20140316-202148.jpg20140316-202201.jpg

<3<3<3

Nu HOP! die (mooooooie fijne handige heerlijke) Mac uit ter afsluiting van deze dag, en verdiende knuffels uitdelen. Zondag…. <3.

Geef een reactie

