Facebook :-)

Jaja. Taliet. Leuk plan van jou! :-).

Vanaf vandaag een aparte hier en nu en overal facebook! Naast dat je lid kunt worden van deze blog (meld  je aan en ontvang een email als ik een bericht heb geplaatst) kun je me nu ook volgen via facebook. Al mijn berichten verschijnen op deze wall, je kunt makkelijk zoeken naar dat stukje tekst wat je vorige week glimlachers gaf. Of je aanzette tot denken. Daarnaast kun je eenvoudig liken of je favoriete recepten delen met anderen. Bovendien kan er ook hier worden gereageerd en is interactie meer dan welkom. Lees je iets wat iemand anders precies nu nodig heeft? Tag die boel en share. Zou je graag een keer meer informatie willen over een bepaald onderwerp? Vraag er naar en wie weet zijn er mensen die je er wat over kunnen vertellen. Of duik ik er in en krabbel er een blog over. Lees je iets waar je het niet mee eens bent? Leg uit waarom niet. Heb je aanvullingen over een bepaald onderwerp? Laat het weten. Met deze* blog wil ik de fijnheid van kleine dingen laten blijken, jullie informeren over bepaalde zaken die ik tegenkom (zelf dingen leren!), maar ook aanzetten tot denken. Een weerwoord of tegengestelde mening zijn daarom altijd welkom en soms juist van belang. Schroom niet, maar doe het in stijl van de blog (*tsja, het blog klinkt toch echt gek he?!); laat iedereen in zijn waarde.

Be love. share love. Let love be.


Natuurlijk mag je ook gewoon af en toe eens langs komen om te zien of er naast mijn blogs nog andere blijheid wordt geplaatst. Want naast deze leuke handigheidjes voor jullie, is het voor mij een fijne mogelijkheid wat korte updates de wereld in te strooien. Vaak schiet me kort iets te binnen, of zie ik iets moois wat ik met jullie zou willen delen, maar vind ik dit dan te klein voor een blog. Je kunt dus verwachten dat korte stukjes tekst, foto’s of een songtekst hier voorbij komen :-).

* JA! Ik vind het altijd gek. Maar weblog (of blog) is een woord waarbij je het en de mag gebruiken als lidwoord. Voor de meeste woorden ligt het lidwoord vast (het boek, de vrouw, het paard) en klinkt een ander lidwoord gewoon niet (de boek is leuk man!) ;-). Zodra het duidelijk is welk lidwoord je moet gebruiken voor een woord, is het ook duidelijk of er deze die of dat bij mag. Naar een het woord verwijs je met dit of dat. Naar een de woord met deze of die. De vrouw die het boek leest dat ze gekregen heeft, is blij. Of niet. Maar je snapt em. Engelse leenwoorden zijn vaak de woorden (de kids, de meeting, de deal, etc.) maar er zijn uitzonderingen. En er zijn woorden waarbij je kiezen mag. Het blog. De blog. Persoonlijk ben ik het eens met velen; de blog klinkt beter. Maar het blog mag dus ook. Even onthouden dat dat dan met dat mag. Moet eigenlijk. Het blog dat me aanzet tot het leren van de taal, die ik graag juist toepas. xD. JOEHOI! Wat valt er veel te leren.

Geef een reactie

