Throwback thursday; dankbaarheidsfeestjes

Terwijl ik door mijn geheugen graaf naar iets wat eerder ooit vroeger of vorige week gebeurde waar ik jullie deel genoot van wil laten zijn, voel ik mijn hart kloppen. Mijn hoofd staat op snel snel snel en binnenin heerst onrust. Frustratie? Wat is het dat dit ontevreden gevoel veroorzaakt? Ik heb juist zo veel om dankbaar voor te zijn. YES!! Dankbaarheidsfeestjes. We gaan terug naar dat. Mijn notities stonden er 2 jaar geleden vol mee.

GRATITUDE!

Elke avond voor het slapen gaan, noteerde ik de dankbaarheidjes van de dag. Er gaat namelijk altijd iets zoals je niet wil. Er is altijd wel iets wat je op een dag even van de tevreden koers gooien kan. Meerdere dingen wel. En dat soort blijft hangen. Ik ben altijd al een avond denker geweest. In bed lijkt alles erger. Groter. Gebeurt het veel meer (of minder) dan ik wil en past de maan zich aan op zwart. Er waren perioden dat ik er niet van slapen kon, liggen malen zonder stopknop.

Met dankbaarheidsfeestjes leid je de aandacht af van dat. Er zijn namelijk ook altijd dingen die wel zo gaan als je wil. Of beter nog. Er zijn ook altijd dingen die juist kunnen ombuigen naar tevredenheid of een sprongetje in de lucht. Dingen waar je soms niet eens invloed op hebt, maar die gewoon zomaar heel fijn zijn.  Dingen die je soms niet eens meer ziet. door drukte chaos en verwachtingen. Dingen die heel fijn zijn om je aan te herinneren.

Vandaag ben ik dankbaar voor;

De extra slaap die ik na een rotnacht, vanmorgen toch nog pakte.
Voor het samen lunchen, zomaar, verrassing, gezellig. <3. (en gezond! voor t feit dat hij gezond is. Dat hij gezond en fitttt wil zijn) (dat we zo een passie delen) (en voor zo een lichaam naast me in bed. jawel!) xD
Voor -kijkt om zich heen- het fijne huis waar ik in wonen mag.
Met de kattenvriendjes.
Voor het fijne samenzijn en het gevoel steeds dichter bij elkaar te komen.
Het gevoel elkaar nog steeds dag na dag opnieuw te leren kennen, nieuwsgierig naar hoe jij daar dan over denkt
Voor de zon! De zon! De fijne lucht die ze met zich mee brengt. En het licht.
Voor alle liefste mensen waar ik aan herinnerd word, door het zien en gebruiken van cadeautjes.
Voor alle liefde.
Voor samen naar de sauna.
Voor wat crossfit me brengt (en nee, dan heb ik het even niet over die buik).
(maar ook daarvoor; dank)
Dat ik lezen mag. Leren mag.
Overbrengen mag.
Dat ik zo streberig ben en daarom altijd streef naar meer.
Beter harder sneller zwaarder hoger.
Dat ik inzie dat het vaak genoeg is :).
Voor dat ik relativeren kan.
Dankbaar voor het leven, omdat ik zie dat het ergens anders ophield.
Voor mijn sportbroekcollectie, met de rest in de was.
Voor muziek. Voor kaarsjes. Voor dat je zelf de sfeer kunt maken.
Dankbaar voor mijn eigen gekke grollen. Wie verzint er nou dankbaarheidsfeestjes? xD Wie zoekt er nou savonds voor het slapen gaan nog even naar geluk?

Het werkt wel :-). Ook nu merk ik dat ik kalmeer, mijn onrust afzakt en ik stiekem glimlach. Zoals je kunt lezen wist ik destijds niet waar het aan lag. En ik weet zeker dat het een combinatie van factoren is geweest. Het leven gaat nou eenmaal van op naar daar. En soms ben je je heel bewust van het plaatsje bovenaan de golflijn.

Alles verandert.

Vervelende dingen gaan voorbij. Goede dingen gaan voorbij.

Zolang je je dat beseft, kun je tevreden zijn in het moment. Want; in een dal weet je dat je stijgen zal. Op een top, mag je nu gewoon van dit hoogtepunt genieten. Wat er later volgt, volgt later wel.

Dus wat me vandaag ook frustreerde (ik weet het natuurlijk heus); het maakt niet uit. Alles gaat voorbij. En vol motivatie in mijn kont spring ik onder de douche. Eerst een blog nog af. Jaja peeps, ik herlas vandaag alle ins en outs over vetten. Wat zijn vetten en wat is nou gezond? Mijn conceptje bijna klaar. Past morgen mooi bij je ontbijt. Of het liefst netttt iets daarvoor. Zodat je iets toevoegen kunt. Avocado, olijfolie of kokosvet. Ofzo. ;-).

Oh en; probeer die feestjes eens. Zonder telefoonschermlicht gekrabbeld op papier mag ook. Maar zorg dat je het nalezen kunt. Want soms kijk je savonds door een grijze bril. Prijs je zelf dan dankbaar voor de alle keren dat je dankbaarheid beschreef. En bemerk dat het teruglezen ervan zelfs werkt. Soms bestaan de lijstjes uit 2 punten. Soms uit 28. Lukt het niet iets te vinden, zoek het dan vooral in klein. Elke dag mag je wakker worden. Ademhalen. Elke dag wordt het weer licht. (wat je klein noemt). 


dankbaarheid maakt ons gelukkig

 ‘It is not happy people who are thankful, it is thankful people who are happy’ ❤

Geef een reactie

