Mexicaanse boekweit/rijst/havermout wrap

20140304-215134.jpg

Een wrap (of nouja twee kleintjes :-p) bakte ik van boekweitmeel, rijstemeel, beetje havermout 1ei, 1 eiwit en water. Wanneer leer je het nou loessss?!?! Afwegen die hap! Vinden ze leuk! Of handig. Sorry peeps. De verhouding is in ieder geval 1 deel boekweit, een half deel rijstemeel en dan denk ik 1/5e nog wat havermout :-). Water tot t fijn vloeibaar beslag is :). Niet zo dun als de pannenkoeken van mama vroeger, maar wel vloeibaar. :-).

Die bakte ik in kokosolie.

Ondertussen rulde ik gehakt en toen dat zo goed als gaar was ging er een Mexicaanse groentemix doorheen. Doe jij dat?! Zo een zakje?! Met mais?!

Hahahahah. Ja.

Makkelijk na late gritt lessen en op de mais na niets wat ik zelf niet zou doen. Bovendien; kidney bonen. 😍.

Eet ze echter zelden :-). Iets met peulvruchten en dat. Maar toch zo nu en dan houdt afwisseling het leuk leuk.

(“Ik heb echttt even geen zin in dat groente met vlees altijd t zelfde lief!”)

Okeeee. Miss is t tijd voor n nieuwe fase? Afgelopen periode at ik regelmatig; spruitjes met tonijn en tomaat (recept volgt!), boontjes met kalkoen pijnboompitten en zelfgemaakte appelmoes, brocoli, brocoli ennnn brocoli. Pasta pesto (van courgette)(met brocoli!xD), lasagne zonder lasagne en dat soort.

Binnenkort komen de bietjes vast weer een x voorbij. En ik duik m’n kookboeken maar weer even in.

Maare! Mexicaanse mix dus. :-). Heeel veel Chili er door, oregano, peper, zout. En! Wat rijste room cuisine, je weet zo n klein pakje. Was nog over van de pasta pesto en moest dus op. Romige saus en met wat Arrow root helemaal! Geniaal spul vind ik dat. Maakt van kruiden met water zelfs n heerlijke saus :).

Voor lief een (twee) tarwe wrap gevuld met kaas (oh en de mix he, hee ;-)). En pour moi dus deze toren.

Vind deze meelmix echt n heerlijke voor Mexicaanse wraps! Met kip en boontjes vind ik de boekweit smaak heeeel lekker, dus daar gebruik ik enkel boekweit ei en water. Maar deze variant blijft voor wat andere vullingen :). Wordt ook wat dunner.

(Maar een dikkkke boekweit pannenkoek besmeerd met beetje kokosolie en daar op rauwe cacao? Aaahhhhh😍😍😍. Drool! Healthy desert my fitties! How I love it).

(Confession; als ik dat eet stouw ik een eerste wrap/pannenkoek altijd volll groenten zodat ik de tweede met alleen goodies eet. Oh ja! Groenten vind ik ook goed. Lekker ook! Maar cacao wint t op smulvlak.)

De laatste tijd improviseer ik wat met meer eten. Je leest het goed. Meer. M’n lettertype zegt t al; om strongggg van te worden. Je weet.
Bulken wil ik het niet perse noemen, want ik tel geen calorieën en weet niet wat m’n onderhoud is dus ook niet hoeveel ik moet eten om daar een beetje boven te zitten. Maar ik weet wel wat ik eet ;-). Iets meer koolhydraten na een training en savonds ook nog wat.. laat die spieren maar komen! Ik hou jullie op de hoogte, want misschien vind ik het wel helemaal niks :-). Ik zal het in ieder geval zelf uitvinden :-).

Na dinner, avondloopje en een heetzweethoofdbad nam ik dus wat geitenkwark met nootjes. :-). Janggg!

Eat to grow! 💪

Geef een reactie

