Throwbackthursday; the work

Rituelen zijn er om je aan vast te houden. Dit donderdagfestijn zorgt er voor dat ik me kort verdiep in dingen waar ik mij al eerder in verdiepte. Best een goede, want regelmatig hoor ik mezelf zeggen; ‘dat zou ik eigenlijk weer (meer) moeten gaan doen’. Yoga. In bad. Boeken lezen. Buiten lopen. Katjes knuffelen. Recepten uitproberen. Wierook met een muziekje. Verrassinkjes. En; the Work

The Work van Byron Katie is een manier van jezelf bevragen, om vraagtekens te zetten bij je gedachten. Gedachten die woede, angst, depressie, verslaving en geweld veroorzaken. Of gewoonweg verdrietjes. Deze gedachten heb je vaak onbewust en hebben zo hun invloed op hoe jij je voelt, hoe je over dingen denkt, welke standpunten je inneemt en waar je denkt recht op te hebben. Vaak zijn het oordelende gedachten. We worden opgevoed met het idee dat we niet mogen oordelen. En toch gebeurt het in je hoofd. Hij MOET! Zij zou eens gauw…! Met deze 4 vragen kom je er achter welke stappen je gedachten supersonischsnel zetten en wat het is dat je eigenlijk voelt. Klinkt wellicht wat zweverig.  Werkt echt verhelderend.

Maar. Moet je het wel doen.

:-).

Boek is ab-so-luut aanrader boven de site trouwens! Ik vind persoonlijk de site pas logisch en duidelijk genoeg als je het boek hebt gelezen.

Geef een reactie

