Ontbijt ideeën

20140226-081608.jpg

Vandaag startte ik zo. Spinazie moest op, champignons moesten op. Spekjes moesten op. Dus; omelettos ala loessos.

Eerst bakte ik de spekjes in hun eigen vet, die liet ik goed uitlekken en depte ik droog met een keukenpapiertje.
De pan maakte ik ook even schoon. Spinazie, winterpostelein, champignons en kruiden er in. Even aanbakken, 2x een heel ei erbij. Deze liet ik eerst van onder beetje gaar worden en toen gooide ik m’n groentemix er boven op. Lekker aandrukken zodat t ei uitloopt ;-).

Terwijl ik aan het bakken was at ik een stengel bleekselderij. Gewoon. Iets met enzymen, rauw voer kauwen. Enzo. (En iets met idd dat vind ik lekker ^^).

Gister kookte ik een brocoli, gewoon handig voor handen. Voor nu. Voor straks.

Dus alles op n bord, 2 eetlepels avocado erbij en jang!

Op de fiets at ik de Sharon! Druppend. Lekkend. Lekkerrrr.

Jullie zien dat mijn ontbijtjes niet altijd veel verschillen. En soms weer wel :-p. Ik probeer zoveel mogelijk gewoon m’n koelkast leeg te maken, voor er iets bederft. Dat resulteert in elke x een ander omelet ;).

Maar wat zou je nog meer kunnen eten zo s ochtends?

-gekookt ei (eren) met groenten of salade. En dan een heeeel klein beetje zacht nog.. Heb je de dressing al klaar. Of voeg nog lekker olijfolie toe! (heel gezond ook, die omegaatjes!) Gebruik lekker veel kruiden.

-vlees of vis met groenten. Ik weet. Voor velen klinkt t onaantrekkelijk, maar als je meer puur eten gewend bent, gaat je lichaam er zelfs n beetje naar vragen. Een forel. Een makreel. Een koud kipfileetje. Mmmmm. Ik eet daarbij altijd koude groenten, al dan niet rauw.

– havermout en de zestienduizend variaties daar op ;-). Of deze.

– pannenkoekjes! Gebakken van kokosmeel, boekweitmeel, rijstemeel, havermout, kastanjemeel, amandelmeel, of iets van dat alles in een mix. Haha. Met een beetje water een ei. Een banaan. Die het ook als garnering erg goed doet.

– fijne variant is een courgette raspen, de rasp mengen met kokosmeel, een ei en wat water. Grain Free zuchini pancakes! Gekookte koude boontjes en rauwe paprika erbij. Avocado.En wat bacon als je r een echt feest van wilt maken.

-hartige muffins! Favoriet hoor! Gehakt aanbakken met kruiden naar smaak. Andijvie er bij. Geraspte wortel, geraspte stengel bleekselderij er bij. Duizend kruiden. Of twee. Wat je wilt (kaneel is een tip!). Dan een mengsel maken van ei en kokosmeel. Gehakt mengsel in muffinvorm, ei mengsel er over zodat het helemaal om t mengsel heen zit. 25 minuutjes op 175 graden? Ping! Heel handig mee te nemen ook. Als tussendoortje. Of per 4 bij de lunch (met een bak groente ;-)).

bloemkoolpap

– rijstwafel belegd met gebakken of gekookt ei, sla, tomaatjes, zeezout. Of met pindakaas ( 😮 ). Of met tahin! Lekkerder nog! Of met rosbief. Avocado. Zalm. Rucola. Geitenkaas. Walnoten. ;-).

– in de zomer eet ik graag een fruit mix; verschillende soorten fruit met kokosrasp en nootjes erover!

– chia pudding. Met kokosmelk, vanille en banaan + nootjes. Of! Met rauwe cacao, nootjes, cacao nibs, kokosrasp en druifjes. Ofzo. ;-). JANG!

– een groene smoothie! Deze bijvoorbeeld.

– geitenkwark met nootjes en kaneel (+ cacao nibs) (+gojiberries!) (dahhhhhhh)

20140226-085725.jpg

– ‘gewoon’  leftovers van  je avond eten van gister. Lekker makkelijk, lekker snel. 🙂

Zo zie je dat je best wat variëren kunt! Maaarrr, nieuwe dingen zijn altijd leuk om te proberen! En omdat je toch vaak terugvalt in zelfde gewoonten, is het fijn de ontbijtjes van anderen te zien. Hebben jullie nog lekkere ideeën? Zet ze in de reacties zodat we allemaal van elkaar inspiratie opdoen en lekker kunnen smikkelen!! Alles is welkom! Hoe simpel, ingewikkeld, hartig of zoet ook.

Goede morgen! 🙂

4 comments

  1. Thank you very much!
    Ik ga het uitproberen. De eerst volgende: de geitenkwark (zonder de Goji-‘Ugh’-Bessen, maar met blauwe bosbessen).

    1. 🙂 ik haal geitenkwark altijd bij de eko! Wel wat prijzig.. Maar verdraag ik vele maken beter dan die van de koe. Geitenyoghurt kan ook! Maar in kwark zot meer eiwit en heeft daarom mijn voorkeur :). De eko heeft schapenyoghurt/kwark die er tussen in zit.. (Zowel qua prijs als qua eiwitten ;-)). Ook een hele fijne optie!:)

Geef een reactie

