If you fail to prep you prep to fail! Verjaardag variant.

Sorry m’n lieve lezers. Het is nog donderdag. Ik mag nog terug. Terug naar twee jaar geleden, toen ik wel echt jarig was. Dat vierde ik uitbundig en volledig gelukkig.

Bijna is het alweer net geen schrikkeltjesdag. Zes en half kaarsjes blij. Omdat de dag er toch niet is en vriendinnen juist toch wel! vier ik het al een weekje vervroegd. En als ik dit lees, kan ik niet wachten.

Aan het voedsel zal het in ieder geval niet liggen! Allereerst doe ik met m’n oudste vriendinnetjes een kort diner. Iets met datumprikker en moeite alom ;-). Jangggg!

Daarnaast bestond vandaag uit voorbereiding. Ik begon heel blij enthousiast en uh.. Chaotisch 😉

20140220-224420.jpg

Wattttt zal ik eens maken?! Wat kan er allemaal, lukt het qua prijs, qua tijd en allergieën? Helaas ging dat laatste net niet zoals ik het wilde, maar een alternatief heb ik wel hoor Eer :-).

Boodschappenlijstje. Per winkel. Jaja. Toko.tuinen. Eko. Jumbo. Lidle. Check. Farmerswalk. Check!

Uit enthousiasme wist ik niet waar ik beginnen moest en besloot ik eerst m’n liefste leftover curry lunch te eten 🙂

20140220-224625.jpg

Check!!
Kalkoen filet aanbakken in kokos olie. Daar witte kool in stukjes bij + Kerry kurkuma peper zout Indische kruiden en dat. Wat kokossanten (ik deed te veel, half blikje is genoeg!) en wat water toevoegen. Voor de binding wat Arrow root en lekker borrelen. Een banaan in kleine stukjes mee lekker zacht laten worden. Tot slot wat cashewnoten en wat druifjes er door. Zilvervliesrijst rijst we bij en janggg!!)

( check gister met wat ananas!:

20140220-224921.jpg

Okeeeee weggesmikkeld en dan aan de gang. Crackers. Ik wil tapenades maken en dat moet op crackers. Gezonde glutenvrije suiker vrije r nummer vrije crackers. Jaja. Eerdere jaren kocht ik voor verjaardagen toch ‘gewoon’ crap.. Kan wel een keer en is zo makkelijk. Nu kan ik er, vind ik zelf, niet meer onderuit. Dit is mijn leefstijl. En koken is veel te leuk.

Recepten volgen maar hier zijn alvast wat foto’s om je vingers bij af te likken!

Crackers;

20140220-225139.jpg

20140220-225150.jpg

Dadel cacao kokosrasp chocolaaaa balletjes ^^

20140220-225220.jpg

Havermout brokjes wat koekjes hadden moeten zijn. Moewhaahaha. Ik dacht een grote koek te bakken en dan in kleintjes te snijden, maar dat ging net ff anders. Ach. Gebrokkeld maar mettt chocola zijn ze minstens zo leuk.

20140220-225330.jpg

Oh en een culinaire dag had ik. Ik was behoorlijk verrast door nieuwe smaken en probeerde nog wat nieuws. Brocoli soep. Toen ik alle ingrediënten bij elkaar sprokkelde en wilde starten, bleek het om rauwe brocoli soep te gaan. Mmmm. Niet mijn ding. Zin. Of waar ik me op ingesteld had.

Dus. broccoli toch koken. Klein rebelletje schuilt er in mij he? ;-). Dan in de keukenmachine (hier ging het mis) gewelde cashewnoten er bij + avocado en kookvocht. Pureren. Mijn keukenmachine doet erg veel weg goede zaken. Maar dit ging vandaag net ff mis. Of te snel waarschijnlijk. Inmiddels stond ik 4 uur in de keuken en maakte ik spruitjes schoon voor het avond eten. (….).

Geen gladde massa. Verwarmd en met kruiden eigenlijk een heerlijke smaak! Maar de textuur is t m net niet. Misschien gooi ik deel twee morgen wel even in de blender. Mocht dat een verbetering zijn, dan volgt het gehele recept natuurlijk gauw :-).

20140220-225827.jpg

Na een heerlijke uitdagende crossfit training stond thuis de spruitjes schotel op me te wachten :-)).

What a life!!

Mij vind het heeeeerlijk recepten te zoeken, uit te proberen en met rode wangen zonder telefoon vingertjes likken ^^. Je moet wel weten wat je gasten voorschotelt he ;-).

Morgen de tapenades salades en dat 😎 hahaha. I love it. Nu slapen gaap gauw. Je zou bijna vergeten dat er morgen gewerkt moet worden. Hoe fijn is dat! Dat je midden in je werkweek een vakantiedaggevoel creëert ?!

Wat leren jullie van deze overload aan kookpogingen, opsommingen, foto’s en verhalen?

Doe in je vrije tijd iets wat je echttt leuk vindt. Geniet er van. Knijp je zelf even in je hand hoe fijn. Of lik bakjes uit. Lepels met restjes chocolade. Keukenmachine met dadel cacao noten mengsel. Uit elkaar gevallen havermout kruimels……

Geef een reactie

