Zonder dat zij het wisten. Doorbreken van gewoonten en de kracht van liefde.

20140219-082000.jpg

Op een of andere manier waan ik mij de laatste dagen weer druk. Vorige week hoorde ik mezelf heel vaak zeggen; ik heb een luizenleventje. Ik werk ‘maar’ 3 dagen. Bijna schuldig voel(de) ik me. Iets met liefst meer geld. En met aanzien heeft t waarschijnlijk ook te maken.

Gister kon ik de ochtend WOD meepakken;
30s roeien max
30s rust
30s kb swing max
30s rust

En dat 6x.

Warm.

Oefenen met pull ups dipps of muscle ups (ik willlll datttt xD)

20 min lang; 5 pull ups, 10 hand released push ups, 15 squat cleans met een medicijn bal.
Ik deed 10 rondes + 5 pull ups + 10 push ups + 14 balls. Uhu. Eerlijk is eerlijk. Net geen 11.

Dood.

Euforisch.

Dat kwam ook door m’n lieve buddy. In alles wat ze is. Hoe sport de juiste mensen bij elkaar brengt.

Later op de dag kwam de opmerking; wat fijn dat je tijd hebt om s ochtends te sporten! En in plaats dat ik dacht; uhu komt omdat k maar zo weinig werk… vertelde ik hoe bevoorrecht ik me voelde.

Afgelopen week was ook iets met net meer eten dan je wilt. Uhu, i’m only human. ;-).

Gister avond mocht ik getuige zijn van stralende oogjes die aandacht en positiviteit meer dan alles verdiende. Net als al het meegebrachte eten. Liefde komt in soorten en maten. Knuffels, kusjes, cadeautjes, slingers, ballonnen aan je bar, spelt met een bite of gevulde witlof.

Net als monchou, kokos banaan, zalmwraps, zelfgemaakte dip, in paprika’s, wegwerpbordjes, het delen van rode dingen en oplossingen.

Hahahaha. Okeeeee liefde gaat veelal door de maag ;-).

Wat zij niet wisten is dat juist die avond even nodig was. Doorbreken van patronen. En zoveel warmte. En dan die spreuken! Ik wil ook bordkrijtverf! :-).

Okeee wellicht komt het toch weer terug op sport en voeding. Bovenal liefde. Het gevoel sterk te zijn in wat je doet. Over jezelf. Dat je dat gelooft.

Toen gooide ik die positiviteit nog even om in toch helpen sjouwen en daar was dan een extra knuffel en kus.

You see? :-). Karma.

Vertrouw. Dat gevoel kun je terug vinden. Daar binnen. Sluit je ogen en voel ergens daar onder in je buik. Adem 4 seconde in, hou het 8 seconde vast (als dit te lang is, doe dan 6, of 4. Het is niet een spelletje wie kan het langste) en blaas in 4 seconde met getuite lippen (alsof je (30?;)) kaarsjes uitblaast) weer uit. Herhaal dit tien keer. Voel het vertrouwen, de objectiviteit, de kracht en de onbevooroordeeldheid. Gewoon wanneer je merkt dat er een grijs bruin laagje over die bril is geschoven. Het hoeft heus niet ineens roze met zo’n tailfins filter. Maar helder. Transparant. Zonder krasjes een puur en eerlijk beeld van dat wat is.

(en jaaaa, mijn ontbijt hielp inderdaad vandaag (of had ik ineens weer voldoende kracht vertrouwen zin doorzettingsvermogen en al dat?!); 2 handen spinazie in kokosolie (met kurkuma, kerrie, peper, zout) even kort bakken. Tomaat er bij. Courgette (1/4) er bij. Twee hele eieren er over. Het liefst bak ik tegenwoordig iets zoals sunny side up. Omdat ik las dat zo min mogelijk zuurstof bij je eigeel goed is. Maar uhhhh. Het resulteert toch vaak in roerei :P. Rauwe wortel er bij. Avocado on the side. Morning! 🙂

20140219-085327.jpg

Geef een reactie

