Verhuisd. En al dat. :-)))

Ik had een hele fijne werkweek. Ook los van arbeidsdingen beleefde ik veel plezier. Thee, knuffels, lezenlerenschrijven en eindelijk een goede snatch. Ik nam genoeg rust en had lief.
Maar binnen het RID was het 1 grote blijheid. Verhuisd mensen. We zijn verhuisd. Nog steeds zo heeeeerijk dicht bij het station. Goed bereikbaar voor cliënten ennnn loesjes met de trein. Zelfde pand, zelfde etage, andere kan en met een balkon. Balkon! Je leest het goed. Ongeveer drie keer zo groot is mijn kantoor. Ruim, wit en met een kast die je kunt afsluiten. Iets met rommel uit t zicht.

Een nieuwe printer. Een keukentafel waar we met z’n allen aan passen. Genoeg dossierkasten, geen geluidsoverlast en een airco.

Oke. Jullie snappen het. Genoeg om blij van te zijn.

Maar ik leerde deze week, dat dat aanstekelijk werkt. Je kunt je zelf aansteken met je eigen blijheid. Ik herhaalde minstens 21x hoe fijnnn het is in dit nieuwe onderkomen. Met brede lach rolde ik door m’n kamer en las ik versjes hardop voor.

Ouders bewogen mee. Kinderen kwamen lachend binnen en stomme dingen waren minder erg in deze nieuwe kamer. Records werden verbroken en nog geen traantje werd gezien.

Door mijn blijheid uit te spreken, steeds maar weer, bleek deze week een feestjes week! De muren wat kaal maar ballonnen op het bord. Juist gespeld met streepjes eronder. Hoe vaker ik zei hoe blij ik was, hoe meer het voelde. Sochtends vol zin, ‘want ik mag weer!’ en het is lang geleden dat ik vrijdag 17.12 denk ahhh de week is alweer voorbij!

Wat ik zeggen wil… Heb je behoefte aan een beetje vrolijkheid? Er is altijd wel iets wat je vrolijk maken kan.

Spreek het uit.

Deel dat wat jou vrolijk maakt. Ten eerste ben je jezelf even net wat vaker bewust wat er ook allemaal weer zo fijn is. Daarnaast zorg je er voor dat anderen even blij worden. Zij reageren enthousiast ennn die positiviteit heeft zo zijn uitwerking. Een positieve vibe door je dag, dat je heel wat zorgen vergeten mag!

Mijn doel voor elke week: elke dag de kinderen iets heeel fijns en blij s vertellen :-). Ben benieuwd hoeveel positieve blije trillinkjes er door m’n kamer gaan als ik ze vertel dat ik zo blij en verrast was door een prachtige bos Valentijn bij thuiskomst :-)).

Ik denk dat mijn vibes resoneren in nog een feestjesweek :-).

20140215-104309.jpg

Geef een reactie

