Hoe twijfel uitkwam in iets aardigs. Gewoon. Zomaar. Random.

Je kunt alles. Ik geloof het echt. Je kunt alles wat je wilt. Je kunt elk moment volledig gebruiken, in het kader van dat wat jij wilt bereiken. Elk moment kan iets voor of tegen je doen. Jij kiest.

De laatste dagen hang ik wat in het onwetende. Zoek ik te hard naar wat het is dat ik wil? Tijd vliegt voorbij, terwijl ik heel veel informatie lees. Boeiende informatie. Dingen die ik weten wil. Die ik doorgeven wil. Dingen die me inspireren. Die me doen afvragen; wat zou je vandaag voor een ander kunnen doen?

Iets zoals brood en cola* voor daklozen. Ik geloof in het goede van die daad. Zelfs zonder lange termijn effect. Een praatje met een oude vrouw misschien? Haar dag wordt vast verblijd. Waar worden anderen nou vrolijk van? Wat doet een mens echt goed?

Automatisch ga je dan denk ik bij jezelf ter rade. Wanneer voelde jij sympathie voor iemand die iets voor jou deed. En wat deed deze persoon dan? Een belletje. Een kaartje. Alvast de boodschappen gedaan. Mag je wel hebben, draag ik toch nooit. Of een opgeruimd huis. Dat je met je mandje boodschappen wel voor mag. Kan ik u helpen met een stralende glimlach. Een bloemetje zelf geplukt (ook al was het onkruid). Wanneer iemand je helpt met het oprapen van alle sinaasappels uit die gescheurde plastictas (waarvanjewistdatiegingscheurenmaarjedeedhettochSUKKELL^^). Dat als je valt, iemand stopt en kijkt of je ‘oké’  bent. Zomaar een liedje die me deed denken aan jou. Of zomaar een huisje een week te leen. Een glimlach van een ander. Bemoedigende woorden als je faalt. De veters strikken van een kleintje. Of een smiley getekend in de sneeuw op je autoraam.

Ik vind het iets heel geks. Dat neknomineren. Ik had er geen idee van. Totdat ik vandaag toevallig een filmpje zag. Iets met konijnenpakken, pruiken, zingende boerinnen en je douchen met melk. Ach ja. De lol begrijp ik wel. Maar waarom dan dat drinken? Waarom dan zo, dat er mensen dood aan gaan?

RAK nomination; random act of kindness. Zomaar gewoon iets aardigs doen. Ik vind het een briljant gevolg. Optimaal zou het natuurlijk zijn als iedereen gewoon altijd gewoon iets aardigs doet. Voor een ander. Maar als we er dan een nominatie voor nodig hebben? Oke..toe dan maar.

Ik nomineer een ieder hier te denken over hoe JIJ blij zou worden. Liefst zonder dat er geld mee is gemoeid. En je hoeft het van mij echt niet te filmen. Maar. Draai het om. En voer het uit.

Ik belde mijn oma :-). En zoals je al vermoeden zal; it works both ways. Zij blij. Jij blij. Of jij blij. Zij blij. Mag ook. Welke intentie je ook hanteert, dubbelblij. En hoe meer blij hoe beter. <3.

* Brood & Cola

Geef een reactie

