Gooit nooit eten weg! Lasagne + omelet.

20140208-115706.jpg

Gisteren maakte ik lasagne. Vrienden kregen met, Loes kreeg zonder. Lasagne ;-). Ik vervang voor mij zelf altijd de lasagnebladen door dun gesneden aubergine. Of even kort gegrilde courgette  reepjes ❤ (!). Iets met gluten. Iets met al voldoende carbs op de dag. En om half tien avonds al helemaal.
Verder maak ik de lasagne eigenlijk gewoon normaal? Haha, ik maak wel bewust een aantal keuzes. Ik kies altijd voor de bio pastasaus. De appie had voorheen van die fijne grote flessen, maar tegenwoordig moet ik het met kleine doosjes doen. Ach werkt ook. Wel iets prijziger. (Duhuuuuu). Ik rul bio gehakt met 2 teentjes knoflook, wat chili poeder, losse basilicum (vers is het lekkerst!), peper, zout en gooi er daarna lekker lui een zak (of twee) italiaanse groenten bij. Zo’n 500ml saus. Twee verse tomaten in stukjes er door als ik ze in huis heb. Ovenschaal ingevet, laag saus op de bodem, lasagne blad en aubergine. Mannen worden altijd erg blij met een laagje geraspte kaas over het lasagne blad ;-), maar let je op de lijn dan zou ik deze extra laagjes weglaten. Dan laag saus en overnieuw. In het midden plant ik een stukje lasgne en een scheidingslijn gemaakt van geraspte kaas maakt duidelijk wat met en wat zonder is. 40 minuutjes in 175 graden oven en SMULLEN! Heerlijk en zo super simpel klaar te maken. Terwijl het in de oven staat, kan je al fijn de keuken opruimen, douchen OF een bordje overgebleven pompoensoep opeten. MOEWHAHAHA.

Ik eet zelf altijd veel. Ja. Klopt. Bergen. Borden. JAMM. Ik sport veel en ik dat doe ik absoluut omdat ik het heeeerlijk vind, er blij van word, sterk, gemotiveerd, mentaal sterk, het vriendschappen brengt, het vertrouwen geeft, een doel en en en ;-). Maar ook, omdat ik van veel eten hou ;). hahaha. Genieten hoort er bij :-). Maar dan ga ik er al gauw van uit dat iedereen mijn porties aanneemt. Is niet zo. Ik hield dus over. (van de lasagne kant ;)).

Ik vind het pijnlijk om te zien hoeveel eten er wordt weggegooid door mensen. En dan te zien hoeveel mensen er geen eten hebben. Uhu. Zelf gooi ik zo min mogelijk weg. Ik probeer goed te plannen wat ik wanneer eet en alvast voorbereiden scheelt echt heel veel. Overgebleven groenten en fruit mix ik in een smoothie en van overgebleven lasagne maak ik een omelet. xD.

Lasagne er uit. Overgebleven restje groente uit t zakje er bij. Zout, peper, kerrie, kurkuma, enz even kort aanbakken en dan 3 eitjes er over. 2 hele, 1 eiwit. Niet om het cholesterol (blog hier over is in de maak!) maar voor het vet. Want ik eet er graag avocado bij. En jaja, vet is goeeeddd. Maar te veel vet zorgt niet voor mn lichaam als n lean mean machine ;). Dus vandaar. Het eigeel gebruik ik morgen wel weer :).

One comment

Geef een reactie

