Zussen

20140206-114432.jpg

Het is alweer een jaar later en huizen zijn af, hersteld, doorleefd en opnieuw van nieuws voorzien. En op lief zijn huis lifte ik mee. Kokosnootkillskills groeiden echter niet. Maar afgelopen zondag werd ik wel weer eens gered door een van de zusjes. We waren wat laat en nee, dit keer was dit niet toe te schrijven aan 1 van mijn make up, haar, groene sapjes, voedselvoorbereiding of andere tijdrovende klusjes. Had ik allemaal al klaar. Hoe dan ook, snel over het wegdek. Koffie was hem in opstarthaast ontschoten en dus werd dat langs de weg gehaald. Zonder deksel ‘want dat is altijd zo onhandig’. Maar zonder die kleine lurkgaatjes, ook geen deksel die jevoor hobbels beschermd. Uhu. Wit hemdje.

Maar goed, zuslief woonde dichterbij en kon nog net omkeren. Knuf, kus en omkleden maar. Waarna we elkaar tussen broodjes*, thee, bijpraat- en reisverhalen net niet spraken. En waar al helemaal geen agenda’s werden doorgespit naar gaatjes. Hoewel ik eeuwig whatsappen kan (sorry peeps, ik typ en typ en mijn hoofd gaat sneller dan dat. antwoorden hoeft niet, en al helemaal niet met dezelfde overvloed), vergeet ik dan toch weer juist in onze zussengroep wat data te strooien. Toch zal het nietlang duren voordat wij onze lijfjes, die zo’n 50% genen delen, naast elkaar leggen. Blootgesteld aan hitte, waar we tussen zweet, gezonde sapjes, ijsbaden en opgiettaferelen door bijpraten. Elkaar inspireren, luisterende oortjes bieden, gewoonweg lekker roddelen, ouwehoeren, ons hart luchten en twijfels uiten. Waarna we aan het eind van de dag, ieder apart, loom, zen en vaak berust, op de bank rollen om elkaar nog even te vertellen hoe fijn het was. Hoe fijn het is. Zussen <3.

* Voor oma’s maak ik graag een uitzondering en genoot ik van lekkere broodjes met vlees en vis :-). Al het zoete van de high tea liet ik staan, niet omdat ik het niet waardeerde, niet omdat ik het perse niet wilde. Maar gewoon omdat ik er geen zin in had. :-).

Geef een reactie

