Actief herstel (rust) (spierpijn) jawel.

Het zal er wat gek uitzien. Op z’n minst. Ik snelwandelend op een loopband. Glimlachend mijn hoofd naar rechts gedraaid. Allll m’n kracht en uithoudingsvermogen naar hun stralend. Grittvrienden. Het voelt ook gek. Terwijl niet 1 spier in mijn lichaam baalt van mijn keuze; m’n mind blijkbaar ook niet.

Iets met luisteren naar je lichaam. Iets met lactaat ;-). En Bulgarian split squats. Spierpijn. Zo ook; practice what you preache.

‘Misschien moet je je lichaam ook de tijd geven om te herstellen?’

Uhu.

Juist. Loes. Ook jij.

En ik vind het heerlijk. Ik weet dat een mega beast training woensdag en een net zo killing crossfit workout donderdag effectief waren. En nu pak ik gewoon die supercompensatie even mee. Actief herstel. Bovendien zouden deze pootjes alle dienst weigeren vandaag.

Want ik zie ze springen! Meedoen hoef ik vanavond niet, maar naar ze schreeuwen wou ik wel. Je ziet de lol, de kracht en vastberadenheid op hun verbeten gezichtjes. Bezweet.

Ik voel met hen mee en ik ben trots op hen allen. Één voor één.

Zomaar een clubje mensen waarvan ik het gros nauwelijks ken. Maar samen afzien schept een band. Ofzo.

Al glimlachend dreunt een perfecte beat me in het ritme van zo’n 7 km per uur. Hoe braaf kun je zijn. Mijn buurvrouw onderzoekt angstvallig haar outfit door mijn gelukkige blikken opzij. Nee, ik lach je niet uit. Kijk dan! Kijk dan! Hoe tof is het dat deze mensen die een ieder elkaar amper kennen, kracht putten uit een gedeelde passie om fit te worden. Fitter te zijn.

En dat ik al wandelend deel mag uitmaken daarvan.

Dat ik deel mag uitmaken van alles.

Ik voel de spierpijn wegtrekken terwijl mijn buurman zijn tempo wat verhoogt. Nog eens. Flink. Hij hijgt er van en kijkt angstvallig of iemand hem (wel) ziet. Twee pretoogjes en een belachelijke lach staan hem toe weer te vertragen. Je wordt gezien. Je bent goed zoals je bent.

Geef een reactie

