Waarom ik leef ik zoals ik leef

Veel mensen vragen zich af ‘hoe ik dan eet’. Wat is het dat je laat staan. Vaker; ‘wat eet je dan nog wel?’ En iets meer geïnteresseerden vragen zich dan ook af waarom. Sommigen van hen willen het uitproberen; aan empirische toetsing onderwerpen. Ik kan dat niet in 1 zin samenvatten. Maar de volgende beschrijft wat het volgens mij allemaal omvat;

Hoe voeding en leefstijl invloed hebben op alles. En alles daar weer op.

Alles heeft invloed op alles. Laat ik niet uitweiden over alles is alles en wij zijn 1, allen verbonden met elkaar en aangesloten op 1 groot energetisch veld waarin we dingen kunnen uitwisselen en leren.

Maar.

Alles beïnvloedt alles. Ik probeer zelf altijd de beste versie van mij te zijn. Niet uit perfectionistisch oogpunt (wat regelmatig als tegenargument wordt gebruikt), maar gewoon. Uit fijnheid. Daarom probeer ik zo te leven waar ik mij het best bij voel. Het gezondst, het blijst (haha leuk woord), het fitst, het sterkst, een staat waarin ik de meeste liefde kan geven, en ook kan ontvangen. Waarin ik het best met stress en tegenslag kan omgaan. En dat. Allemaal. Inderdaad. Alles.

Natuurlijk weet ik niet alles. Ik ben sinds een aantal jaar op zoek naar informatie die me daar bij kan helpen. Op het gebied van voeding, sport, stress management, relaties, etc. Ik weet enkel wat ik in die tijd heb opgestoken en Google was best eens een bron. Ik heb uit een overload aan informatie dingen geëxtraheerd die voor mij leken te werken. Of wat ik geloven wilde.

Soms raak ook ik het spoor bijster en informatie vervliegt ook gauw. Daarom heb ik (allereerst voor mezelf) een document gemaakt met bepaalde informatie over dat alles. Een soort uitleg waarom ik leef zoals ik leef, met onderbouwing. Dit document wil ik delen met een ieder die zich er voor interesseert en is in te zien door op de link hierboven te klikken. De boeken die ik hiervoor heb gebruikt als informatiebron zijn;

-Oergondisch genieten van Pia Penders & Yvonne Van Stigt (Op http://www.oergondischgenieten.nl is een enorme lijst te vinden aan bronnen en onderzoeken waar hun boek weer op is gebaseerd)
-Oersterk van Richard de Leth (ook hij heeft natuurlijk een website die enorm veel informatie kan verschaffen; http://www.oersterk.nu)
-De hormoonfactor en het Hormoonbalansdieet van Ralph Moorman (http://www.dehormoonfactor.nl, met een forum dat ik je kan aanraden)
– De voedselzandloper van Kris Verburgh (en ja: http://www.voedselzandloper.com)
– verschillende boeken van John Gray (http://www.marsvenus.com)

Daarnaast verhalen van mensen met bergen aan kennis die enthousiasmeren. Wellicht wat uit de neuropsychologie en een motivationerende draai van mezelf.

Ik denk niet de waarheid te kennen of te hebben. Mocht er iets staan, waar jij anders over denkt, of anders over weet; laat het alsjeblieft weten. Mijn speurtocht naar kennis is niet gestopt en zal zeker worden aangewakkerd door kritische mensen met extra bijdrage. Hou wel rekening met de formulatie er van :). Welles nietes heb ik allang uitgespeeld.

Het is een document waarin ik best veel informatie probeer samen te vatten. Best wat a-4 tjes dus. Ik zal een aantal substukjes er uit halen en via klik klik en klik kun je snel naar deze stukjes losse informatie.

zo min mogelijk additieven
7 tips wat betreft voeding
koolhydraten en invloed op insuline
zuur base en stress
Op naar optimale gezondheid!

Je kunt dus ook direct aan de slag!!! Maar ik ben van mening dat weten waarom je iets doet, tot meer vastberadenheid en overgave leidt. Veel plezier met het ontdekken wat JIJ vindt/wilt, WAAROM jij iets wilt, en met het BEHALEN er van :).

Geef een reactie

