Suikervrij

Vorig jaar ging ik voor 3 week suikervrij. Op mijn dream and do blog, heb ik destijds vrijwel elke dag uitgebreid beschreven wat ik at en hoe ik me daar bij voelde. Die ga ik niet allemaal terugdonderdaggen (mag je natuurlijk zelf terug lezen bij interesse!), maar deze laatste evaluatie wil ik wel met jullie delen. Gaat gek genoeg helemaal niet over suikers. Naja, een heel klein beetje dan. Het gaat meer over schouders er onder en wat dat met je ego doet. De bevlogenheid en de vastberadenheid die je tegenkomt.
Nou vind ik suikervrij best een goede om tot dergelijke inzichten te komen. Maar 3 week eerder slapen, vaker naar Pietje, minder alcohol, dagelijks je oma bellen, mediteren, mandala’s tekenen of liedjes hummen. Het kan allemaal. Zolang JIJ er in gelooft dat het GOED voor JOU is. Dat je dit doet als investering in jezelf. Dat je, ondanks lastige momenten of gewoonwegzonderzin ook door gaat. Dat je na 3 week in de spiegel kijkt en denkt;   i k   k a n   a l l e s . 
Geef een reactie

