Wat eten we vandaag?

Eigenlijk ben ik een ochtendmens. Ik vind het heerlijk om er vroeg uit te gaan, zodat je of heel veel kunt doen zo vroeg fijn al helemaal klaar ^^. Offf s ochtends met een kop thee en het nieuws of een tijdschrift op je gemak. Het allerliefst word ik dan eerst even kort buiten wakker. Maar ondanks dat ik weet dat frisse ochtend geur, koude handen, tenen en een rode neus me de dag het best laten beginnen, komt het er niet vaak van. Zelfs als ik op m’n vrije dag vroeg op sta. Iets met bloggen ofzo..

Maar inderdaad; eigenlijk. Als ik goed slaap. De hele week. ;-). Vanmorgen voelde ik me fris fruitig en ik wist dat die koude handen en tenen nog wel zouden komen. Wekker iets vroeger dan normaal, want gister ging ik als rebel gewoon zonder foodprep met slaapoogjes naar bed. Hahaaaa wat een lef he?! ;-). Maar dat haalde ik dan vanmorgen weer in. If you fail to prep you prep to fail! En de AH to go is veel te duur ook.

Ik maakte m’n snacks, m’n lunch en m’n ontbijt. En omdat ik zelfs wat vroeg was, ook een kop thee :-).

20140124-074250.jpg

Tijdens het snijden hakken en verpakken, at ik een stuk komkommer en een gekookt ei (met peper) (uit t vuistje). Alles in de tas en havermout met thee. En kaneel, cacao nibs, blauwe bessen, paar nootjes en granaatappel. Die laatste had ik eerder al vakkundig met pollepel eetklaar gemaakt. Een tip van zuslief, en het werkt nog ook. Granaatappel in 3 stukken snijden (eerst even kapje op de top er af snijden, dan zie je wel waar je hem moet snijden), de schil een beetje indrukken, op de kop en met een houten lepel kort maar krachtig tikken. Vallen ze er zo uit. Scheelt je rode handen. Rood aanrecht. Rode tegeltjes. En als je geluk hebt, rode kleding. Mmmmmmmmmmmm.

20140124-074313.jpg

Om 11 uur eet ik straks een ‘veggiemix’ (haha) gewoon tomaatjes komkommer en bleekselderij. Als lunch gooide ik een bak vol met spinazie, komkommer, bleekselderij, +-100gr gerookte zalm (die van de lidle is zonder suiker.. uhu in die van de jumbo zit gewoon suiker peeps!), 1 gekookt eitje, 2 eetlepels avocado, scheutje olijfolie en wat zonnebloem/pompoenpitten. Plus peper en zout. Zo rond 4 uur hap ik een Granny smith weg in combi met wat ongebrande/ongezouten noten.

20140124-074341.jpg

En wat het avond eten vanavond zou kunnen zijn; gekookte spruitjes (met lekker grof zout er over), biefstukje medium gebakken, eigengemaakte champignon saus (champignons kort zacht bakken in kokosolie, kerrie kurkuma en peper er bij, scheut kokosmelk erbij en lekker laten sudderen) en een pastinaak/pompoen puree. Die pompoen had ik toevallig nog over en moest op. Schoonmaken of schillen (pastinaak), in stukjes snijden, koken, afgieten, scheutje soja melk, theelepeltje kokosolie, korreltjes zout en PRAK.

20140124-074406.jpg

Natuurlijk was dit het bordje van gister =). Maar met foto is zo leuk. Vanavond iets met rode kool en zelfgemaakte gehaktbal?

 

En ja, heus. Ik zeul me een ongeluk.

Geef een reactie

