Dinner; pompoen/linzensoep met boontjes, knolselderij en kalkoen.

20140120-202202.jpg

De titel verklapt t al. Dus mooier maak ik het niet. Lekker beknopt ;-). Bovendien niet nodig ook.

Ik hou van zelfgemaakte pompoen (brocoli/kokosmelk/vanalles) soep. Maar dit keer opende ik een blik. Kocht ik ooit toen ik er zin in had. En toen toch niet. Nu deden wintervoetjes me uitkijken naar homemade pompoensoep. Maar de tijd ontbrak. Dus. Smaakt. Biologische pompoen/linzen soep. Ietwat gistextract en jaja, ook wat maltodextrine. Maar verder helemaal dikke prima. Wat mij betreft. Opwarmen, verse peterselie er over.

Gekookte boontjes er in. En ik bakte (scharrel) kalkoen in kokosolie met Keltisch zeezout, zwarte peper en wat citroensap.

Daarbij hakte m’n trouwe keukenvriend een knolselderij in patatjes en ik bakte deze met wat paprika, rozemarijn en iets meer Keltisch zeezout in de oven. Daarvoor kookte ik ze trouwens even kort (worden ze minder droog 🙂 ). 25 minuutjes op 175 graden en ik vind ze le-ker! Vriendlief is niet echt fan. Maar een ieder z’n ding. En ja, zo had ik meer ;-).

Ondertussen prepte ik mn lunch voor morgen (3x raden; boontjes met kalkoen en uhhh knolselderij?) ja hoor ja. Ook juicte ik wat biet wortel courgette en gooide ik er gember door. Eitje gekookt. Koelkast gevuld. Sporttas gepakt.

If you fail to prep, you prep to fail.

Geef een reactie

