share a smile; dankbaar

20140116-210925.jpg
Gister was gevuld met glimlach. Knuffels. Inspirerende gesprekken. Mooiste sterke persoonlijkheden. (Ook al weten ze het zelf soms nog niet.) En thee.

“Jij maakt me altijd een beetje blijer.” 

Hoe mijn hart een sprongetje maakt voor dat. Voor haar vooral in dit geval. Samen oud worden in een bejaardentehuis. Zoiets.

 

Ik voel me enorm dankbaar voor de lieve mensen die ik om me heen heb. Oude vrienden die alles mee beleefden. Oud in een nieuw jasje. Of nieuwe mensen met een zelfde ‘state of mind’. Of gewoon dezelfde kookzin xD. En dan ook is er nog dat kleine groepje mensen, die ik niet zelf uitkoos als VIP’s. Zij die voor mij kozen en waarvoor onvoorwaardelijk nog een understatement lijkt. Ondanks niet luid uitgesproken verklaringen, lopen onze harten over voor elkaar.

Vriendlief. Alles. Nee, ik ben zonder hem ook mij. Maar wat hij me leert. Wat ik door ons leer. Wat ik ben door hem. Door hem zo graag wil zijn. Wat ik doe. Wat hij laat. Waar woorden te klein zijn. (ik poogde het iets langer dan een jaar geleden zo). (Of zo). Maar het dekt het niet.

Schoonfamilie. Eveneens zonder vinger in de pap, maar gelijk aan onbeperkt en blindelings. Alleen zij (wij) zeggen het wat vaker.

Hoeveel ik leer van alle mensen om mij heen. Lachen, knuffelen, opkomen voor jezelf. Dansen, kwaadzijn, gooien met deuren. Nadenken over je zelf, het leven. De lust. Of drang naar alles. Hoe het moment is wat het nu is. En je nooit ergens anders hoeft te zijn. Hoe je dat dan zegt; ik hou van jou totdeluchtenweerterug. Hoe meer ik tijd met mijn liefsten doorbreng. Hoe meer ik ze dankbaar ben. Hoe meer ik glimlach door hen. Hoe meer ik dat andersom voor hen hoop.

Voor iedereen hoop.

Het voelt zo fijn je door anderen geliefd gewenst gewaardeerd en beglimlacht te voelen.

Lets share the smile. share the love. Be the love. Shine bright (als een diamant, mag hoor, ja hoor ja!) Make everyone a little part of it. Ook de onbekenden. Mensen in de trein zijn ideale starters. Een gekke bek bij het meezingen van je favo wakkerwordenditwordteenfijnedag liedje = genoeg. Zomaar een “goedendag”. Of “wat boffen we toch met het weer he”. (hihi, ja die werkt zelfs met terugwerkende kracht). (maar misschien heb je daar het beeld van kromgebogen oud omaatje met loopstop, tekkel en zonneklep bij nodig). Afin. Het is zo fijn als we leuk zijn naar elkaar.

Laat jij je dankbaarheid naar je liefsten genoeg zien? Als jij nou morgen doodgaat, weet hij dan dat je door zijn aanwezigheid glom? Dat alles mooier is met hem. Of haar. En hoe je dat waardeert? Van de daken hoeft het heus niet geschreeuwd. Een kaartje. Een blaaskus. Een hand op een arm.

Ben jij je bewust van alles waar je dankbaar voor bent? Hoe ver kom je ‘savonds als jij je zegeningen telt?

Hoeveel gekrulde mondhoeken ontwerp jij vandaag?

Geef een reactie

