Onderweg

Niet de wereld maar een kat aan je voeten. Even lijkt het alsof plannen worden vervaagd. Maar net als altijd op lastige momenten bemerk je de kracht van tegenstand. Uit je comfortabele positie. Je comfortzone. Hip.

Niet vaak pak ik de rust om stil te staan bij wat ik wil. Eigenlijk altijd wil ik alles. Te veel. Te verschillend. Onvoldoende concreet. Stel ik me echter ergens SMART op, dan overvalt me een vastberadenheid. Tanden er in en doorgaan. Gogogo.

Een doel is essentieel voor een gelukkig leven. Al zijn er ook mensen die vinden dat een doel onderdrukking is van gevoel. Dingen doen zonder dat je er eigenlijk zin in hebt. Dat er uit gebrek aan eigenwaarde wordt gehandeld. Zonder het verhogen daarvan bij het behalen.

Of ik mijn eigenwaarde wil opkrikken weet ik niet. Dat wil ik eigenlijk altijd. Met, zonder doel. Altijd wil ik de beste versie van mezelf zijn. Niet omdat ik mezelf niet waardeer. Been there, done that ;-). Nee, ik ben helemaal goed zoals ik ben. (Net als jij trouwens) (en jij!). Maar ik ben toch ook voorstander van jezelf ontwikkelen. Altijd zo goed als je kunt. Ga op zoek naar wat je aan je hart ligt, maar wat je nog niet helemaal beheerst. Of waar er nog ‘winst’ (lees; plezier angst en trots) valt te behalen. Niet omdat je dan kunt laten zien dat je het kunt. Maar omdat je iets eigen hebt gemaakt wat je eerst niet kon. Iets waardoor jij nog een beetje meer jij bent. Of waardoor je beseft wat je niet bent.

Vaak leer je meer van onderweg dan van de finishlijn.

20140110-225326.jpg

Geef een reactie

