Onderweg, waar naar toe?

Ik vertelde dat ik onderweg was. Dat ik zo graag altijd onderweg ben.

En toch sta ik heel vaak even stil.

Niet erg als dat is om even van t uitzicht te genieten. Of met rozengeur in je neus. Maar wel als je eigenlijk stiekem niet langs de afgrond durft. Net iets te steil. Of omdat je niet kunt zien hoe het na die berg zal zijn.

Angst houdt je vaker tegen dan je lief is. En juist als je angst voelt, staat iets heel dichtbij. Jump!! Niet in die afgrond ;-). Maar toch. Vraag je zelf waarom het zo eng is dat het steeds opduikt. In je hoofd. Of in je buik.

Soms weet je niet helemaal wat het is en merk je alleen kriebels. Anders. Meer. Vaker. Verder. Of bemerk je dat je gewoon wel even klaar bent met gewoon. Sommige mensen noemen het sleur. Maar dat klinkt zo negatief. En dat is het mijn inziens niet. Alles gaat fijn, soepel. Je hebt voldoende vertrouwen om op de automatische piloot te functioneren. Er is een vaste basis. Er is rust. En vanuit rust wordt rumoer geboren.

Iets met Ying en Yang. Zonder duisternis geen licht. Zonder dal geen piek. Enzo.

Ik wil alles in beweging. Ik weet dat ik mezelf soms tegenhoud. Gewoon omdat veilig lekker veilig is. Oh en doelen stel ik wel. Behalen zal ik ook.

Soms denk ik dat het vanzelf wel komt.

En ik weet zeker dat alles zoals het gaat, goed is. ‘Waar je bent is zoveel beter dan waar je denkt te moeten zijn’. Maar op een gegeven moment moet JIJ sturen, of in ieder geval bedenken waar naar heen. Misschien stuurt dan de rest. Och, eigenlijk praat ik nu mezelf al tegen. There is no way to happines, happines is the way. Uhu. Het gaat niet om het einddoel. Maar durf je links te gaan als je via rechts er sneller komt? Uiteindelijk kom je er toch wel.

Ben jij tevreden met je wandelschoenen? De lucht? De weg en je medereizigers? Of mist er soms net een klein beetje extra lef. Waar drooooom je van?! Waar slaat jouw hart uit de maat.

Lees hier hoe je er achter kunt komen wat het is dat voor jou belangrijk is. Waarvoor jij alle angst opzij zou moeten zetten. Waarvoor dat het waard is.

Geef een reactie

